Obecny czas to Pon 21:24, 19 Lis 2018 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Forum o Fantastyce Magii i RPG Strona GłównaForum Forum o Fantastyce Magii i RPG Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

Idealny RPG
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Fantastyce Magii i RPG Strona Główna » RPG
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Milczący_Prorok
Administrator



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z mroków nocy

PostWysłany: Wto 8:17, 10 Paź 2006    Temat postu: Idealny RPG

Dobra, jest tu pare osób, które grają, chciałbym dowiedzieć sie, jak według Was powinien wygladać idealny RPG. A oto punkty, wg których, chciałbym, żebyście opisywali ten jeden jedyny system...

1 Mechanika (możecie podać mechanike z istniejącego już systemu, tak, jak k100 w warhu, czy k10 w WODzie, czy też k20 w Neuro)

2 Realia (jak w powyższym, ale wole wasz opis świata, bardziej luźny)

3 Rasy i Profesje (wypiszcie po kolei liste ras i profesji)

Jeśli coś z tego wyjdzie, to możemy sklecić całkiem niezłego RPGa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Milczący_Prorok dnia Czw 8:29, 12 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Lugo33




Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec - miasto, gdzie żyją Muchomorki

PostWysłany: Wto 10:07, 10 Paź 2006    Temat postu:

1. Mechanika prosta i przejżysta i zarazem bardzo elastyczna. Z podanych kości, to k10 jest chyba najbardziej stabilna (większe prawdopodobieństwo, że wypadnie dana liczba). A poza tym bardzo dobrze spawują się k8.

2. Już kiedyś planowałem stworzyć system w oparciu o pewno moje opowiadanie, o przepięknym tytule "Nexus Polaris" (aż łezka się w oku kręci jak sobie je przypominam. Pewnie gdzieś jeszcze leży na dnie z jednej szafek). Horror sf. Realia: lata 70. dwudziestego wieku. Od tysiącleci na ziemi działają dziwne nieznane siły. Człowiek nie jest ich do końca świadomy, a kiedy je pozna zazwyczaj nie ma czasu się nimi podzielić. W cieniu blokowisk, w ciemności nocy i mroku naszego umysłu krąża istoty piękne, delikatne i samotne, oraz szkaradne, brutalne i żądne krwi. Te priewsze szukają kontaktów z człowiekiem, który jest jedynym wyzwoleniem z wiecznej samotności. Ich działania są bardzo zyindywidualizowane (trudne słowo :>) i nie do przewidzenia. Nigdy nie czynią krzywdy nikomu, jednak wzbudzają w innych pewne uczucie lęku. Każdej z tych istot jest przypisana pewna gwiazda, która jest zarazem ich imieniem. Natomiast te drugie to demony. Dążą do opanowania ciała człowieka i szerzenia za jego pomocą najgorszego zła. Zadko manifestują sfoją zewnętrzną formę. Zazwyczaj wtedy jak opętane ciało zostaje zabite. Na te istoty poluje tajemnicze bractwo zrzeszające egzorcystów, magów i inne osoby obdarzone niewyjaśnioną mocą. Jego członkowie przemierzają nocami opuszczone ulice szukając najdziwniejszych stworzeń. Wielu z nich ginie w niewyjaśnionych okolicznościach, jednak ich szeregi stale się powiększają. Oni jako jedyni wiedzą, co nacami można natrafić w starych kościołach, kamienicach, czy głębokich piwnicach. Kim jest zatem gracz? Otóż jest to prosty i nieświadomy niczego człowiek, który w pewnych dziwnych okolicznościach staną na początku dziwnej ścieżkiprowadzącej do prawdy.

3. Rasy: tu nie mamy zbut wielkiego wyboru. Gramy po prostu człowiekiem ^^.
Profesje: tutaj raczej zdałbym się na wasze propozycje.


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Milczący_Prorok
Administrator



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z mroków nocy

PostWysłany: Czw 8:37, 12 Paź 2006    Temat postu:

1 Bardzo dobra i przystępna jest mechanika oparta na k20 występująca między innymi w neuro, poza tym umożliwia ona (w przeciwieństwie do mechaniki opartej na k10) zastosowanie ras i profesji - kiedyś próbowałem zrobić coś takiego na k10 i jest to zbyt kłopotliwe.

2 Realia - przyjemnie byłoby pograć w dowolnym okresie historycznym, świecie podobnym do naszego z tą różnicą, że moglibyśmy (a nawet powinniśmy, bo takie są założenia gry) spotkać się ze zjawiskami paranormalnymi, byćmoże my też posiadalibyśmy takie moce. Cała rozgrywka polegałaby na odkrywaniu i wyjaśnianiu takich przypadków. <tajemnicze zjawiska, śledztwa, znikający ludzie...>

3 Tu proponowałbym gre człowiekiem, ewentualnie można przyjąć drobny podział ze względu na umiejętności paranormalne (a co, jeśli cały świat jest taki, to nam też sie coś od życia należy), oczywiście dary będa miały też swoje minusy...
Co do profesji, proponowałbym zwykłe codzienne zawody, które mogłyby lekko modyfikować statystyki, nma chwile obecną dokładniejszego pomysłu nie mam.


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Alucard




Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:29, 12 Paź 2006    Temat postu:

mechanika - na pewno nie na zasadzie "przerzuć określoną wartość daną liczba kości", czy też "wyrzuć mniej niż, jedną kością" myślę, że k10/k20 byłyby dobre, bo są banalne... a w d10 (oficjalna nazwa WoDowej mechaniki k10) profesje i rasy jest banalnie łatwo wprowadzić...

świat - ojjjj, ostatnio złapałem bakcyla star treka, więc ten świat mógłby być idealny Smile a tak poza tym - epoka wiktoriańska, ewentualnie podobnie jak Milczący_Prorok

rasy - no, jak star trek, to conajmniej dżillion różniastych humanoidalnych ras Smile jak epoka wiktoriańska, to nie rasy, a pochodzenie, jak futuristic, to chyba ylko ludzie, ewentualnie inne, ukryte rasy Smile


Post został pochwalony 0 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Fantastyce Magii i RPG Strona Główna » RPG
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.